ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης πιστό στην αποστολή διάχυσης της παιδείας και του πολιτισμού αλλά και αφουγκραζόμενο τις ανησυχίες λόγω της πανδημίας του ιού covid-19 υλοποιεί φέτος εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα.

Προσφέρει με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία σε όλους νε εντρυφήσουν σε θεματικές που σχετίζονται με τον πολιτισμό και την εκπαίδευση από την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού τους.

Η εξ’ αποστάσεως μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί βασίζεται σε μια ευέλικτη και φιλική προς το χρήστη εκπαιδευτική πλατφόρμα η οποία διαθέτει όλα εκείνα τα εργαλεία για μια ποιοτική και απόλυτα προσαρμόσιμη στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων μάθηση.

Πέρα από την ασφάλεια η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την εκπαίδευση στο πρόγραμμά τους καθώς είναι αυτοί που επιλέγουν τον χρόνο και τον τρόπο αλληλεπίδρασής τους με το υλικό του προγράμματος.

Ευελιξία – Ασφάλεια – Ποιοτική μάθηση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εξ’ αποστάσεων προγραμμάτων του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.

Μεθοδολογία εκπαίδευσης:

Η εκπαίδευση βασίζεται σε μια φιλική προς τον χρήστη εκπαιδευτική πλατφόρμα μέσω τις οποία οι εκπαιδευόμενοι αλληλεπιδρούν με το κατάλληλα διαμορφωμένο υλικό, επικοινωνούν με τους εκπαιδευτές και τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο των προγραμμάτων και δέχονται ανατροφοδότηση.

Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος βασίζεται σε ασύγχρονη εκπαίδευση προσφέροντας τη δυνατότητα οι συμμετέχοντες να καθορίζουν τον τρόπο και τον χρόνο που θα εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ασύγχρονη εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση εκπαιδευόμενων και διδασκόντων. Οι συμμετέχοντες δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα την ίδια στιγμή.

Επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό (Ειδικά διαμορφωμένο για εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση γραπτό εκπαιδευτικό υλικό, παρουσιάσεις και βίντεο με τα μαθήματα).

Είναι ο ιδανικός τρόπος μάθησης για πολυάσχολους ανθρώπους που επιδιώκουν μια ποιοτική και ευπροσάρμοστη εκπαίδευση εξασφαλίζοντας την αυτονομία τους.

Παράλληλα θα υπάρχουν και σύγχρονα τηλε - μαθήματα (με την πρόβλεψη δυνατότητας να τα παρακολουθήσουν βιντεοσκοπημένα και όσοι δεν καταφέρουν να συμμετέχουν σε αυτά).

Τέλος, τα προγράμματα ολοκληρώνονται στο τέλος της ακαδημαϊκής περιόδου (Ιούνιος - Ιούλιος 2021) με την υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων για την πλήρη κατανόηση των διδαχθέντων αντικειμένων τα οποία μπορούν αν παρακολουθήσουν οι συμμετέχοντες είτε δια ζώσης είτε διαδικτυακά μέσω live streaming.


Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται εξ’ αποστάσεως είναι τα εξής

  • Ιστορία της Τέχνης
  • Ιστορία του κινηματογράφου και κριτικής ανάλυσης ταινιών
  • Ιστορία της φιλοσοφικής σκέψης
  • Art Therapy | Εικαστική θεραπεία για όλους

Διάρκεια προγραμμάτων:

Οκτώβριος 2020 – Ιούλιος 2021 (10 μήνες 350ώρες)

Κόστος Προγραμμάτων: 200€ (σε τρείς δόσεις: 100€ μέχρι 1 Οκτωβρίου 2020, 50€ μέχρι 1 Φεβρουαρίου 2021 και 50€ μέχρι 1 Μαΐου 2021)

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος προγραμμάτων: Βασίλειος Κ. Μακέδος (ΜΑ Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση)

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης στην οποία αναγράφονται αναλυτικά τα αντικείμενα που διδάχθηκαν καθώς και συνοδευτικό πιστοποιητικό Europass.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος:

Ο Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο κ. Βασίλειος Κ. Μακέδος
(ΜΑ Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση) ο οποίος έχει και την ευθύνη για το σχεδιασμό, την υλοποίηση την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Περισσότερες πληροφορίες:

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης στα τηλ: 25410-26635 (17:00 – 21:00) και 25410-29282 (09:00 – 13:00) ή με τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο του προγράμματος στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η εγγραφή σας απαιτείται να γίνει και ηλεκτρονικά στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScr-4SDY7fz4VZ_2H7pauWsYXGd-Qjd5KQdr1M88v4iW47WcA/viewform

Διοργάνωση: SPARMATSETO

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ

Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πομάκων Ν. Ξάνθης διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο:

«Γνωριμία με τα Πομακοχώρια. Η γλώσσα, η ιστορία και η προφορική παράδοση των Πομάκων της Θράκης».

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η με επιστημονικό τρόπο προσέγγιση της ιστορίας, της γλώσσας, του λαϊκού πολιτισμού, της ταυτότητας και της καθημερινής ζωής των Πομάκων.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022, καλύπτοντας τις εξής είκοσι ενότητες:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  1. Ο χώρος: Τα πομακοχώρια της Δυτικής Θράκης (Φυσικό περιβάλλον, Πληθυσμιακά στοιχεία, παραδοσιακή αρχιτεκτονική)
  2. Οι σλαβόφωνοι μουσουλμάνοι των Βαλκανίων
  3. Ιστορία των Πομάκων Α (μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα)
  4. Ιστορία των Πομάκων Β (20ος – 21ος αιώνας)
  5. Η γλώσσα των Πομάκων Α΄ Βασικό λεξιλόγιο
  6. Η γλώσσα των Πομάκων  Β΄  Στοιχεία γραμματικής και συντακτικού – Χρήσιμες φράσεις
  7. Η γλώσσα των Πομάκων  Γ΄  Μεταφράσεις λογοτεχνικών κειμένων
  8. Η γλώσσα των Πομάκων  Δ΄  Πρακτική εξάσκηση - Διάλογοι
  9. Οι παροιμίες των Πομάκων
  10. Τα λαϊκά παραμύθια των Πομάκων Α’ - Μύθοι ζώων
  11. Τα λαϊκά παραμύθια των Πομάκων  Β’ – Μαγικά παραμύθια & νουβέλες
  12. Τα λαϊκά παραμύθια των Πομάκων  Γ’ – Ευτράπελες ιστορίες
  13. Λαϊκές παραδόσεις, έθιμα και γιορτές
  14. Τα δημοτικά τραγούδια των Πομάκων Α΄Εθνομουσικολογική προσέγγιση
  15. Τα δημοτικά τραγούδια των Πομάκων Β΄ Θεματολογία και Ποιητική
  16. Τα δημοτικά τραγούδια των Πομάκων Γ΄ Συγκριτική προσέγγιση - Trimína brátye
  17. Τα δημοτικά τραγούδια των Πομάκων Δ΄ Διδακτικές προσεγγίσεις
  18. Η γεωστρατηγική αξία της Θράκης- Οι Πομάκοι στα πλαίσια του ανταγωνισμού των μεγάλων δυνάμεων για επιρροή στην Βαλκανική
  19. Από τη μειονοτική στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: Η τριγλωσσία των Πομάκων και τα μαθησιακά προβλήματα των Πομάκων μαθητών
  20. Μετασχηματισμοί της εθνοτικής ταυτότητας των Πομάκων

Στο σεμινάριο θα διδάξουν οι εξής εισηγητές:

  • Σεμπαϊδήν Καραχότζα, Δημοσιογράφος
  • Εμινέ Μπουρουτζή, Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Ν. Ξάνθης
  • Νικόλαος Θ. Κόκκας, Διδάκτωρ Δ.Π.Θ.
  • Ανδρέας Ματζάκος, MΑ Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγικές Σπουδές, ερευνητής του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών.

Επιστημονικός υπεύθυνος του σεμιναρίου θα είναι ο Δρ.  Νικόλαος Κόκκας.

Ο Νικόλαος Θ. Κόκκας εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Θράκη, όπου ασχολείται με την καταγραφή του λαϊκού πολιτισμού και ειδικότερα της προφορικής παράδοσης των Πομάκων.

Είναι διδάκτορας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Το θέμα της διατριβής του ήταν «Τα δημοτικά τραγούδια των Πομάκων της Θράκης στο πλαίσιο της βαλκανικής μουσικής παράδοσης. Συγκριτική μελέτη πολιτιστικών αλληλεπιδράσεων και διερεύνηση δυνατοτήτων παιδαγωγικής αξιοποίησής τους».

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε διάφορα περιοδικά, ενώ έχει κάνει πολλές εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες.

Το σεμινάριο θα διεξάγεται απογεύματα Τετάρτης, από 18:00 έως 20:00, στην Καπναποθήκη Π.

Το κόστος συμμετοχής είναι 20 ευρώ τον μήνα.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθούν πεζοπορικές διαδρομές και επισκέψεις στα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης.

Στο τέλος του σεμιναρίου, θα δοθεί βεβαίωση παρακολουθήσεως σε όσους παρακολούθησαν όλες τις διδακτικές ενότητες.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Η μελέτη του τοπικού στις επιστήμες της Ιστορίας, της Λαογραφίας και της Ανθρωπολογίας έχει αποδώσει πολύπλευρη και συνολική γνώση για την κοινωνία και τον πολιτισμό της μικρής κλίμακας. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας σε ένα θεωρητικά και μεθοδολογικά οριοθετημένο πεδίο έρευνας και διδασκαλίας της ιστορικής επιστήμης σηματοδότησε μια στροφή του ερευνητικού ενδιαφέροντος των ιστορικών στην μελέτη του τοπικού. Το γεγονός αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους ιστορικούς να μελετήσουν σε βάθος την ιστορία ενός τόπου και να διερευνήσουν την εξέλιξη των τοπικών κοινωνιών στο πέρασμα του χρόνου μέσα από την εξέταση μιας σειράς γεγονότων και φαινομένων στην μικρή κλίμακα.

Βασικός στόχος αυτού του εργαστηρίου, το οποίο θα ασχοληθεί με τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία της Ξάνθης (19ος – 20ος αι), είναι η γνωριμία μας με το παρελθόν του τόπου στον οποίο ζούμε. Μέσα από την προσέγγιση ενός ολόκληρου κόσμου ο οποίος έχει πια χαθεί (τοπικά επαγγέλματα, ανθρωπογεωγραφία της πόλης, περιβάλλον, νοοτροπίες κ.λ.π.), όψεις του οποίου θα προσπαθήσουμε να ανασυστήσουμε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, θα γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της τοπικής κοινωνίας στο πέρασμα του χρόνου, μια διαδικασία που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα χρησιμοποιηθεί ένα πλήθος ετερόκλητων ιστορικών πηγών (αρχειακό υλικό, βιβλιογραφία, μαρτυρίες τόσο προφορικές όσο και γραπτές, φωτογραφίες, ντοκιμαντέρ, λογοτεχνικά κείμενα) έτσι ώστε αφενός να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η διαδικασία του μαθήματος και αφετέρου να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες με τα εργαλεία και τη μεθοδολογία της ιστορικής επιστήμης. Παράλληλα με τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν και ορισμένες περιηγήσεις στην πόλη, ένα πρωτότυπο εγχείρημα με το οποίο θα μεταφέρουμε τη διαδικασία του μαθήματος στους χώρους όπου εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα, καθώς και σε σημεία ιδιαίτερου ιστορικού ενδιαφέροντος.

Περιοδολόγηση του Μαθήματος

  • Οθωμανική περίοδος της πόλης. Θα εστιάσουμε κυρίως στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, όταν και πραγματοποιείται η μεταφορά της διοικητικής έδρας της περιοχής στην Ξάνθη από την Γενισέα που βρίσκονταν μέχρι τότε, ένα γεγονός που μαζί με το καπνεμπόριο συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της πόλης εκείνη την εποχή.
  • Βαλκανικοί Πόλεμοι (1912 – 1913)
  • Βουλγαρική Κατοχή (1913 – 1919)
  • Η περίοδος του Μεσοπολέμου: Διασυμμαχική Διοίκηση της Θράκης (1919 – 1920), ενσωμάτωση στο ελληνικό κράτος (οικονομική, κοινωνική, πολεοδομική εξέλιξη της πόλης) ανθρωπογεωγραφία (προσφυγική εγκατάσταση και εθνοθρησκευτικές ομάδες).
  • Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Γερμανοβουλγαρική Κατοχή (1941 – 1944)
  • Εμφύλιος Πόλεμος (1946 – 1949)

Χρονική διάρκεια εργαστηρίου: Οκτώβριος 2021 – Μάιος 2022

Στο Εργαστήρι θα διδάξει ο Δημήτρης Καλογιαννίδης, ιστορικός με ειδίκευση στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (Μ.Α. Παντείου Πανεπιστημίου) ο οποίος αυτή την περίοδο ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή την οποία εκπονεί στο τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του ΔΠΘ με θέμα την εμπειρία του πολέμου και της κατοχής στην πόλη της Ξάνθης (1940 – 1944)

Μαθήματα

Τα Σεμινάρια θα γίνονται μια φορά την εβδομάδα, για 2 ώρες, τα απογεύματα της Δευτέρας, 18:00-20:00Ω.